Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Otwarcie ofert na kolejne wodorowce dla Rzeszowa

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
10-04-2025
Ostatnia modyfikacja:
10-04-2025
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Otwarcie ofert na kolejne wodorowce dla Rzeszowa
fot. Solaris Bus & CoachUrbino 12 hydrogen
PKS Rzeszów pod koniec marca otworzyło oferty na dostarczenie 20 autobusów napędzanych wodorem, ale wciąż nie ogłosiło zwycięzcy przetargu i ciągle nie ma widoków na dostarczenie surowca do ich napędzania. Tymczasem otwarte zostały również oferty na dostarczenie 6 autobusów o niemalże takich samych parametrach. Kto wziął udział w postępowaniu?

Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej w Rzeszowie prowadzi przetarg na dostarczenie 6 autobusów zeroemisyjnych wodorowych zasilanych energią elektryczną o przebiegu nie większym niż 1500 kilometrów. Zamówienie realizowane jest w ramach przedsięwzięcia objętego wsparciem bezzwrotnym z planu rozwojowego nr KPOD.09.05-IW.02-001/24 – przedsięwzięcie pn. „Zakup autobusów zeroemisyjnych wraz z infrastrukturą ładowania przez operatora publicznego transportu zbiorowego PKS w Rzeszowie S.A.” w ramach Inwestycji: E1.1.2 Zero- i niskoemisyjny transport zbiorowy (autobusy) Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Oporności.

W przetargu wpłynęły aż trzy oferty. Najtańsza należy do firmy Solaris, który wycenił swoje usługi na kwotę 21 918 600 złotych brutto. Drugi w kolejności okazał się Daimler Buses, oferując cenę 22 818 960 złotych brutto. Najdroższą propozycję złożyła w postępowaniu firma PAK-PCE Polski Autobus Wodorowy w wysokości 26 254 172,88 złotych brutto. Warto zaznaczyć, że budżet PKS w Rzeszowie wynosi w tej inwestycji 250 920 00 złotych brutto, zatem w założonej przez spółkę kwocie mieszczą się tylko dwie firmy – Solaris i Daimler.

Specyfikacja techniczna autobusów i inne warunki

Przypomnijmy, że według wymagań PKS w Rzeszowie autobusy powinny mieć od 11,5 do 12,5 metra długości, do 2,55 metra szerokości oraz maksymalnie 3,5 metra wysokości. Wymaganych jest minimum 70 miejsc dla pasażerów, w tym co najmniej 30 siedzących. Oczekuje się co najmniej dwojga drzwi w układzie 2-2-0 lub 2-2-2 zamykanych do wewnątrz.

Zamawiający wymaga jednego silnika umieszczonego centralne lub dwóch identycznych silników umieszczonych w osi napędowej. Całkowita moc znamionowa silnika to minimum 140 kW netto w przypadku silnika centralnego. Całkowita moc znamionowa 2 silników to minimum 120 kW netto w przypadku silników zamontowanych w osi napędowej. Dla zamawiającego ważna jest możliwość eksploatacji w temperaturze od - 30°C do +40°C. Zalecane jest również wyposażenie układu sterującego pracą silnika elektrycznego w funkcję ograniczenia prędkości maksymalnej autobusu do 80km/godz.

Autobus musi także być wyposażony w ogniwo paliwowe o mocy minimum 55 kW zasilane wodorem, zapewniające zasięg autobusu co najmniej 300 km na jednym tankowaniu oraz w przyłącze do tankowania wodoru typu TN-1 H2 High-Flow lub równoważne.

Autobusy oczywiście będą również wyposażone w klimatyzację, wentylację i ogrzewanie, a także system informacji pasażerskiej i monitoring. Zamawiający oczekuje też gwarancji całopojazdowej na okres minimum 60 miesięcy bez limitu przebiegu.

Wśród kryteriów oceny ofert znajdzie się przede wszystkim cena (60%), a także ocena techniczna (30%) oraz warunki gwarancji (10%).

Termin realizacji zamówienia wynosi 14 miesięcy od zawarcia umowy i nie później niż do 05.06.2026 r., co oznacza, że teoretycznie dosyć szybko powinniśmy poznać wyniki przetargu. W dalszym ciągu jednak nie wiemy, z jakiego źródła PKS Rzeszów będzie pozyskiwać wodór do napędzania zarówno tych 6 autobusów, jak i pozostałych 20, które są przedmiotem drugiego przetargu.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Kolejne autobusy wodorowe dla Rybnika

Komunikacja

Kolejne autobusy wodorowe dla Rybnika

Paulina Piziorska 08 kwietnia 2025

MEGA otwarcie ofert w Bielsku-Białej

Komunikacja

MEGA otwarcie ofert w Bielsku-Białej

Paulina Piziorska 04 kwietnia 2025

Dlaczego Płock stawia na wodór?

Mobilność

Dlaczego Płock stawia na wodór?

Damian Kelman 06 marca 2025

PKS Rzeszów na zakupach - elektryki napędzane wodorem

Komunikacja

Płock z ofertą na autobusy wodorowe

Komunikacja

Płock z ofertą na autobusy wodorowe

Przemysław Farsewicz 17 lutego 2025

Solaris dostarczył pierwsze autobusy wodorowe do Bolonii

Komunikacja

Zobacz również:

Kolejne autobusy wodorowe dla Rybnika

Komunikacja

Kolejne autobusy wodorowe dla Rybnika

Paulina Piziorska 08 kwietnia 2025

MEGA otwarcie ofert w Bielsku-Białej

Komunikacja

MEGA otwarcie ofert w Bielsku-Białej

Paulina Piziorska 04 kwietnia 2025

Dlaczego Płock stawia na wodór?

Mobilność

Dlaczego Płock stawia na wodór?

Damian Kelman 06 marca 2025

PKS Rzeszów na zakupach - elektryki napędzane wodorem

Komunikacja

Płock z ofertą na autobusy wodorowe

Komunikacja

Płock z ofertą na autobusy wodorowe

Przemysław Farsewicz 17 lutego 2025

Solaris dostarczył pierwsze autobusy wodorowe do Bolonii

Komunikacja

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5